Završeno je prvo u nizu od
tri svjetska veslačka prvenstva, ono organizirano na čuvenoj Bosbaan stazi u
Amsterdamu. Pogledali smo i što o ovoj stazi kaže Wikipedia pa evo samo jednog
dijela teksta preuzetog iz najotvorenije enciklopedije na Svijetu:
The Bosbaan is a rowinglake situated in the
Amsterdamse
Bos (Amsterdam Woods) in Amstelveen, The Netherlands. Amstelveen is a municipality
and a town in the Netherlands and is part of the metropolitan area of
Amsterdam. Confusingly, all built structures at the north-eastern end of the
course fall under jurisdiction of the city of Amsterdam.
The Bosbaan (literal translation: Woods Course) is the oldest artificial rowing
course in the world. The course was built in 1936 as part of an employment
project and originally had five lanes, but was then widened to six lanes in
1954 when Amsterdam hosted the European Rowing Championships, the
first international event where women were allowed to participate as elite
rowers. Following a major renovation in 2001, the Bosbaan measures 2200 metres
in length, 118 metres across and features 8 lanes. In this reconstruction the
boat storage facilities were also doubled in size, and the old grandstand
demolished.
Ovogodišnje
WCH U23 okupilo je rekordnih 63 zemlje s 314 posada. Već i kad se pogledaju
samo rezultati izraženi u medaljama vidi se koliko smo u pravu kad stalno
ukazujemo na činjenicu koliko je veslanje svjetski proširen sport, sport u
kojem se uspješno natječu i zemljopisni i ekonomski divovi kao što su to Kina,
Australija, Novi Zeland, Kanada, SAD, Velika, Britanija, Njemačka i male, ali
veslački žilave zemlje, kao što su Austrija, Švicarska, Danska, Latvija,
Slovenija, Estonija, Bugarska i mnoge druge. Što reći kad pored već etablirane
i uspješne Grčke na ovom Prvenstvu nastupe i loptačka nacija kao što je to Španjolska
koja "pokupi" 3 medalje, te zemljopisno sićušni, ali zato ekonomski
div, Hong Kong kojem je otišla jedna medalja?! Za završetak međunarodnog dijela
ovog osvrta recimo još i to da je od 63 zemlje njih čak 26 podijelilo medalje.
Kao i obično, najuspješnije/i su bile/i cure i momci iz Njemačke s čak 6 zlata,
3 srebra i 3 bronce. Kad se zna da su sve posade bile raspoređene u 21
disciplini onda je time još jasnije koliko je Njemačka veslački značajna
zemlja. Međutim, svaka čast njihovim medaljama, ali po našem mišljenju najbolja
muška posada na Prvenstvu stigla je iz Velike Britanije (2-), dok su, po nama,
najbolje djevojke bile one iz 2- SAD-a.
Kako
su se u tom kolopletu mladosti, jezika i nacija snašle CRO posade? Kao što se
zna na Prvenstvo ih je otišlo 6. Prije odlaska nadali smo se borbi za dvije
medalje i to od 4- i 2X, dok smo se od mladog Vedrana Radonića potajno nadali
borbi za ulazak u A-finale. Ostale posade bile su nam više-manje nepoznanice
što uključuje i naš dvojac Ban - Šare koji još nikad nije zajedno nastupio na bar
približno jakom natjecanju. Ipak, od njih smo se nadali borbi za B-finale.
Prvog dana sve je izgledalo jako dobro do 700 metara kad su jednostavo stali i
trci je tu praktično bio kraj. Idućeg dana čekala ih je borba u repesažu s
Turcima i Slovencima i to je zapravo bila utrka zbog koje su i otišli u
Amsterdam! Koliko je ta utrka bila žestoka svjedoči činjenica da su postignuta
najbolja završna vremena među sve 4 repesažne skupine, da su Leo i Ivica kao
drugi na 1 500 metara imali četvrto vrijeme od svih 18 posada koje su nastupile
u repesažima i da su sve do 1700 metara držali to dragocjeno drugo mjesto koje
ih je vodilo među 12 najboljih, a onda se više nisu mogli oduprijeti napadu
Slovenskog dvojca, te im je u ostatku utrke preostalo samo lagano (čitaj:
demoralizirano) uploviti u cilj. Istog dana, već za 4 sata čekala ih je borba
za C/D finale gdje su imali snage veslati do pola staze. Na tisuću su bili
drugi, a tri posade su išle u c-finale, ali snaga je već bila iscijeđena
nekoliko sati ranije, te su u cilj ušli kao četvrti. U D-finalu su pobijedili što
će ostati zapisano kao plasman na 19. mjesto među 22 posade. Ivici i Leo idu
čestitke za srčanost, ali očito im još uvijek fali izdržljivosti da dobru početnu
brzinu čamca održe sve do kraja trke.
Što se
tiče našeg 4-, ali i dubla, komentar je isti: u posljednjoj utrci, onoj u
B-finalu obje su posade pokazale da vrijede više, ali što se može. Četverac
jednostavno nije imao sreće s polufinalnom skupinom, jer je u prvoj
polufinalnoj skupini u finale kao prvoplasirana (da uopće ne spominjemo drugoplasirane
SAD i trećeplasiranu ESP) otišla Italija s rezultatom 6:00:89, a naši kao
četvrti u S/M2 nisu prošli s 6:00:74!!! U B-finalu su bili superiorni, ali kako
se ono kaže - bez sreće ni u zahod ne možeš! Ukupno su zauzeli 7. mjesto među
13 posada. Što se tiče dubla počeli su nekako neuvjerljivo, a onda su rasli iz
utrke u utrku. Doduše, za razliku od četverca oni u polufinalu nisu imali problem
s nesretnom skupinom jer je 6 čamaca koji su išli u A-finale jednostavno
postiglo bolja vremena od njih, ali nekako nam je ostao navijački osjećaj da su
Rudelj i Rubinjoni mogli bolje od plasmana na 7. mjesto među 16 posada.
Posebna
priča je mladi, vrijedni i kako se pokazalo vrlo brzi laki skifista Vedran
Radonić koji nam je svojim pristupom utrkama jednostavno razgalio dušu. Momak
je imao zbilja brojnu kokurenciju od 25 skifista među kojima se trebalo
mukotrpno probijati do A/B polufinala,a
tamo su ga čekali dečki iz Francuske (budući svjetski prvak) i SAD (bronca). U takvoj kokurenciji bilo je
teško proći i Vedran, na žalost, nije uspio. U B-finalu je "spavao"
do pola staze i kao posljednji u tom trenutku zaostajao za tada trećim Čehom
cca 5 sekundi, a onda je odveslao izvrsnu drugu tisuću, te je u cilj upravo on
ušao kao treći s nevelikim zaostatkom od 2,5 sec za drugoplasiranim Alžircem. Kad
se zna kako je veslanje težak sport, a da je veslanje u samcu posebno teško i
zahtjevno, onda je jasno koliko je vrijedan i kvalitetan Vedranov nastup. Stoga
mu iskreno čestitamo, te se usuđujemo procijeniti da je među svim CRO posadama
upravo on pokazao najviše!
Djevojke
Ana Anić i Asja Žero zauzele su ukupno 10. mjesto među 13 posada. Slabo rekli
bi neki s kojima se nećemo složiti jer se radi o posadi koja se našla zajedno tek
mjesec dana prije odlaska u Amsterdam. Mislimo da su pokazale da se u njih
valja vjerovati i dalje ulagati!
Što se tiče Mihovila Kotoraša koji je na kraju
bio 4. u D-finalu, ili 22. od 26 prijavljenih "teških" skifista
mislimo da je jednostavno podbacio, jer je momak koji sigurno vrijedi više i od
kojeg naše veslanje u budućnosti može s pravom očekivat puno bolje rezultate,
ali uz uvjet da mu se omogući sve što je potrebno za potpuno iskorištenje
njegova talenta i volje za rad.
Na kraju želimo reći da nam se niti malo ne sviđa ovaj sustav po kojem, u slučaju lošeg vremena kao što je to bilo ovog vikenda u Amsterdamu, FISA "smješta" posade po privilegiranim stazama. Time utrke umnogome gube na neizvjesnosti, a navodno dobijaju na poštenju. Rješenje bi, možda, bilo da se u takvim okolnostima za regatu, umjesto uobičajenih 6, koriste samo one 2-4 staze koje pružaju jednake uvjete svima. To bi produžilo natjecanje što komplicira život svakom organizatoru, ali je prijedlog za razmišljanje.