VK Krka - Sibenik

čvrsto veslo,
 Krkašima daje moć,
 Da ispune svoje geslo
 Na cilj uvijek prvi doć.

Pjeni more, veslo hara,

7107 - 978 - 3166848

22. Hrvatsko veslačko prvenstvo
24.09.2012. 23:47:59   |  By: Aspiriniks

Klikni na sliku za uvećanu verziju

Kao što smo već sinoć napisali, jučer je završeno 22. (69.) Hrvatsko veslačko prvenstvo (HVP). Za one koji to ne znaju reći ćemo kako brojka 22 znači da se radi o 22. nacionalnom natjecanju po redu od kada je neovisne Hrvatske, a 69. je to HVP kad se u ukupan broj održanih prvenstava uračunaju i ona održana za vrijeme bivše države. Novost je jedino da se od ove godine naša najvažnija regata više ne naziva Prvenstvo Republike Hrvatske u veslanju, nego onako kako smo to u uvodu napisali. Jezikoslovci kažu da je novi naziv pravilniji, a uostalom takvim slijedom riječi se nazivaju i regate na razini Europe i Svijeta.

Dakle, na put u četvrtak 20. rujna krenula je mala, ali odabrana, skupina koju su činile tri cure (Lucija i dvije Antoni(j)e), te 18 momaka i to sve u uzrastima od KB do JB. Veslačice i veslače pratila su trojica trenera i Vasozasve, a u petak popodne priključio im se i dio naše redakcije. Smještaj je bio osiguran, kao i obično, u hotelu "Zagreb", a zabava je bila osigurana baš svake večeri jer je s Bundeka u sobe dopirala svirka s zagrebačkog jesenskog festivala tzv. "Bundekfest"-a. Kao što je to već dobar običaj Regata je bila organizirana u trajanju od 3 dana čime se posadama u brojnijim disciplinama zajamčila mogućnost repesaža koji je neobično koristan za one koji su imali nesreću odmah u kvalifikacijama namjeriti se na favorite. Pa kako su se u kolopletu posada iz 28 klubova snašle/i krkašice i krkaši?

Prva je, u petak poslijepodne, na stazu isplovila naša Lucija Ninčević u 1XKŽA i u kvalifikacijskoj utrci završila na 5. mjestu. Budući da su samo pobjednice svake od dvije skupine prolazile izravno u A-finale jasno je da se naša perolaka Lucija i nije mogla nadati da će odmah proći dalje, pa je njen plasman u kvalifikacijama i razumljiv.  Otprilike sat nakon klupske kolegice na startu se našao i Nino Perišić u disciplini 1XKMB koji je u svojoj skupini zauzeo treće mjesto. Valja napomenuti da je Nino među 18 KMB samaca postigao ukupno četvrto vrijeme, ali u konkurenciji kasnijeg prvaka RH (Trogrlić-GUS) i vrlo dobrog veslača iz Trešnjevke (Bijelić) nije uspio u nakani da odmah uđe u FA. Iza naših samaca na startu su se našli u dublovi KMA. Najprije je svoju utrku odveslao dubl kojeg su činili lanjski doprvak RH u 1XKMA Frane-Filip Garma i novajlija u natjecanju na državnoj razini Luka Gojanović-Rakić. Među 5 posada FF i Luka su zauzeli četvrto mjesto, ali valja odmah naglasiti da je već velika stvar što su se i pojavili na ovom natjecanju. Naime, Luka je kao što smo to već rekli freshman, a što se tiče FF svi u Klubu smo zaista osobito sretni što se nakon dugotrajne bolesti taj vrijedni momak uopće vratio u veslanje i to svega mjesec dana prije nastupa na Državnom. Navedene činjenice presudno su obilježile nastup ove posade na Regati. Iza KRK2 u ovoj disciplini na stazu je izišla posada KRK1 u sastavu Filip Čoga i Tomislav Rupić i osvojila prvo mjesto u svojoj kvalifikacijskoj skupini čime su se plasirali izravno u četvrtfinale što se od njih dvojice zapravo i očekivalo. E, onda su na stazu izišli jedni od favorita za osvajanje naslova prvaka RH u disciplini 4XKMA! Naravno, bila je to posada Krke u sastavu Niko Slavica, Marko Krečak, Šime Bašić i Filip Kendeš. Svojim nastupom pokazali su da misle ozbiljno jer su među 11 posada ostvarili najbolji rezultat. Njihovim nastupom je, što se posada Krke tiče, završen prvi dan natjecanja. Oni koji su se natjecali išli su na odmor, a ostale posade su pošle na trening.

Subotnje jutro svojim nastupom u repesažu otvorio je Nino i u svojoj grupi zauzeo prvo mjesto čime se plasirao u A-finale i to sa daleko najboljim vremenom od svih 12 veslača koji su u njegovoj disciplini nastupali u repesažu. Treba li reći da su, temeljem utrke koju je pokazao u petak poslijepodne i one u subotu ujutro, optimisti već kovali planove u svezi medalje za Nina i Krku u 1XKMB? Potom su Filip i Tomislav u četvrtfinalu zauzeli drugo mjesto što im je bilo više nego dovoljno da osiguraju plasman među 12 najboljih posada 2XKMA. Za vrijeme njihove utrke već je jačao vjetar koji je presudno obilježio sve iduće subotnje utrke u kojima su posade koje su nastupale u stazi 1, pa donekle i stazi 2, imale značajnu prednost u odnosu na konkurente u ostalim stazama. Tako je vjetar obilježio i utrku 8+JMB u kojoj su u stazi 5 nastupali i Filip Vranjić, Josip Bačelić-Medić, Matija Jakoliš, Andrija Šupe, Jakov Bumbak, Jure Šarić, Antonio Čoga, Mihovil Škugor i korm. Zvonimir Rizvan. Vjetar je bio toliko jak da su se posade jedva uspjele namjestiti na startu, a poslije utrke smo vidjeli da je kormilo našeg Filippija iskrivljeno i to zbog Zvoninog očajničkog nastojanja da posadu uopće održi u stazi. Naši su u toj utrci zauzeli peto mjesto s velikom zaostatkom za pobjednicima iz Gusara kojima je u osvajanju prvog mjesta podosta pomogao vjetar, ali ipak ponaviše kvaliteta posade koja će u idućim godinama savim sigurno dostojno zastupati "Gusar".

Subota popodne bilo je vrijeme za daljnje obračune. Lucija u repesažu nije imala nikakve šanse za prolazak dalje, tj. u A-finale, a Nino je opet odveslao majstorski i zauzeo drugo mjesto i to opet s ukupno četvrtim vremenom, što ga je odvelo među najboljih 6 najmlađih skifista na Regati. Potom su Tomislav i Filip nama navijačima priredili pravu dramu jer su u samom finišu izgubili mjesto koje ih je vodilo u A-finale KMA. To je bila nevjerovatna nesreća: veslali su lijepo, skupno, tehnički dotjerano i borbeno, vodili su konkurente iz VK "Jarun" tijekom čitave utrke da bi ih u zadnjih 10 metara doslovno zaustavio snažan "reful" vjetra! Ulazak u A-finale izgubili su za 3 desetinke! Doduše valja prekoriti Filipa kojem je, baš kad se lomila utrka,  pogled bio stalno izvan čamca. Iza njih na stazi su se pojavili JB četverci "sa", a među njima naše najveće uzdanice za osvajanje naslova prvaka RH - Jakov, Jure, Antonio, Mihovil i Zvone. Zbog iscrpljujućeg, pa i deprimirajućeg, nastupa u osmercu malo smo se pribojavali njihovog nastupa u četvercu, ali mjesta za strah uistinu nije bilo. U svojoj kvalifikacijskoj grupi osvojili su prvo mjesto s najboljim vremenom od svih 10 četveraca iz obje skupine. Tako je, barem za nas iz Krke, završilo natjecanje u subotu popodne.

Nedjelju je, što se naših posada tiče, otvorila Lucija koja je, vrlo korektnim veslanjem, u B-finalu zauzela drugo mjesto i to nakon što je nakon prvih 500 metara bila prva. Ona je definitivno cura kojoj veslačka tehnika nije niti malo strana, samo da joj je još dodati snage i izdržljivosti! Iza nje se na stazi pojavio Nino i odveslao najlošiju utrku ove godine! Gledali smo ga s tribina kako se muči i kako mu veslo čitavu vječnost putuje kroz vodu. Radilo se zasigurno o umoru jer cool momka kao što je on nikakva trema ne može uništiti. Utrku je završio kao posljednji, šesti, ali šesti od 18. U ovoj disciplini zamijetili smo odličan zaveslaj pobjednika, Stipe Trogrlića, momka iz Gusara koji će, ako dovoljno izraste i ojača, ako ostane u veslanju i ako ga se bude dobro vodilo, zasigurno biti kvalitetan veslač u starijim uzrastima. Potom je uslijedila utrka u 4+JMB. Skoro smo se onesvijestili kad smo preko razglasa čuli informaciju da su nakon prvih 500 metara naši na petom mjestu s skoro 5 sekundi zaostatka, što se kasnije pokazalo kao ne sasvim točno! Pa što Miho (štroker) radi, pomislili smo čuvši glas spikerice. Kako su se posade primicale tribinama tako smo nazirali da se naš Filippi u 4. stazi ipak probija prema prvom mjestu, a već prije polovice staze čuli smo naše trenere Mimu i (naročito) Krasića kako urlaju - da, gospodo treneri čuli ste se s udaljenosti veće od kilometra i to po kontra vjetru! Svaka čast! Na ulazu u zadnjih 500 metara vidjeli smo, već jasno, kako se u prvoj stazi vrlo dobro drže dečki iz Nove, a vidjeli smo i to da su naši nešto ispred posade JZD, najvećeg konkurenta. Završnica utrke koju je, inače, pratio zavidan broj trenera i navijača na biciklima i rolama, protekla je u očajničkim nastojanjima Zadrana da sustignu naše i žestokom otporu koji su im pružali krkaši. Na kraju, Krka prva i to za 1,42 sekunde ispred JZD. Pogledajte sliku koju smo stavili sinoć uz uvodni tekst - iz nje se i te kako dade vidjeti kakav je napor uložen u osvajanje te zlatne medalje! Bravo, bravo, momci! Za nas bio je to vrhunac Regate, iza kojeg smo očekivali još samo nastupe djevojaka (Antonia i Antonija) u dublu, te kadeta u B-finalu dubla i A-finalu četverca. Među 7 posada, cure su osvojile četvrto mjesto. Svoju utrku odveslale su sasvim prema očekivanjima, tehnički korektno, ali nedovoljno snažno. Koliko rada ove godine takav i rezultat. Iza njih Filip i Tomislav, nakon slabijeg starta, u cilj su ušli kao drugoplasirana posada. Opet su veslali tehnički solidno i vrlo borbeno, ali preko puuuuno snažnije posade ARU nisu mogli do utješnog prvog mesta u B-finalu. Potom, kao šlag na torti, došlo je vrijeme za obračun najboljih kadetskih četveraca. "Nisam očekivao tako visok tempo Trešnjevke na startu. Veslali su stalno, od starta, s 36 zaveslaja, a Filip (naš štroker) je veslao s 31-32." - rekao nam je trener Blažević poslije utrke u kojoj su naši bili drugi i to za 4,04 sekunde iza Trešnjevke, a 1,26 sekundi ispred Mornara. Vidjeli smo ih kako primaju srebrne medalje, izgledali su vidno razočarani, ali valja reći da je pobjednička posada bila jednostavno bolja i pobjedi trešnjevčana nema prigovora. Našima, a naročito Marku, preostaje raditi, raditi i opet raditi. Bez takvog pristupa iduće godine u JMB neće imati bilo kakve šanse za iole bolji plasman!

O ostalih klubova i posada u prvom redu treba istaći odlično osmišljene nastupe mladostašica i mladostaša. Svugdje ih je bilo i u većini disciplina su uzeli po neki bod, a pobjeda u seniorskom 8+ bila je uvjerljivija od očekivanog, tim prije što smo mi neuki navijači u toj disciplini tipovali na "Iktus". Dakle, bravo "Mladost", bravo za njihove veslačice i veslače, trenere i ljude koji vode taj klub. Pehar ukupnog pobjednika zasluženo je pripao baš njima! Moramo istaći i (nama) jako dopadljiv nastup pojedinih mladih posada Gusara, a naročito u dvojcima "bez" JMB i u već spomenutom KMB samcu. Ukoliko je lani bilo onih koji su bili toliko blesavi da se naslađuju činjenicom što se jedan moćni "Gusar" s Državnog vratio bez zlata, sada su takvi u mišjim rupama jer, očito je, jedna sjajna generacija predvođena Skelinima i Boraskom sada je na odlasku, ali i te kako dolaze novi mladi gusaraši. To je, naravno, dobro za veslanje u Hrvatskoj. Uz spomenute, kao standardno jako dobri opet su se pokazali i "Trešnjevka" i "Iktus" i "Istra", jako dobri su bili i mladi iz VK "Medulin", ali mi se posebno veselimo da je jedan za neznalice "mali" klub kao što je "Ošjak" i na ovom natjecanju pokazao koliko vrijede njegove cure (odličan kadetski dubl, zapamtite sestre Jurković) i dečki (sjajna, ali užasno iscrpljujuća, predstava u 4X JMB, vrlo dobri kadetski skifista i dubl). Na kraju valja pohvaliti i naše susjede iz VK "Dupin" Tisno i njihovu brončanu medalju u 1XJŽB (Petra Gabre) koja je sve do zadnjih 500 metara bila srebrnog sjaja.

Dakle, Državno je završilo, čeka nas nova sezona s nekim starim licima i s mnogo novih klinaca. Sretno svima, ostajte u veslanju!

Aspiriniks

Verzija za Ispis

Klikni na sliku za uvećanu verziju Klikni na sliku za uvećanu verziju Klikni na sliku za uvećanu verziju Klikni na sliku za uvećanu verziju